Missie en Visie

KanjerKraan is een samenwerkingsverband van zes professionals die ieder voor zich expertise en ervaring meebrengen, die gebruikt wordt om elkaar aan te vullen, te ondersteunen en adviseren bij hun individuele werkzaamheden en die zij soms ook inzetten om gezamenlijk (meestal in tweetallen) aan een casus te werken. De expertise en ervaring die binnen het samenwerkingsverband aanwezig zijn betreft: psycholoog, orthopedagoog, creatief therapeut, ervaring in het onderwijs als leerkracht en intern begeleider, specialisme hoogbegaafdheid.

 

Betrokkenen

Eigenaar KanjerKraan en coördinator mevr. M.Kraan MEd (orthopedagoog, leerkracht, intern begeleider, onderwijsbegeleider)

Medewerkers/trainers:

Mevr. M. Vondenhoff ( leerkracht, Master video interactie begeleiding, onderwijsbegeleider)

Drs. N. Penders (psycholoog en onderwijsbegeleider)

Mevr. B. Rademakers (creatief therapeut)

Mevr. D. Kremer (pedagoog)

Mevr. M. Keijser (ECHA specialist) 

 

KanjerKraan is sinds het voorjaar van 2024 een BV en onderaannemer van Zorggroep Vizie. De overige medewerkers zijn allen  ZZP-ers met een eigen praktijk die op het gebied van de verschillende trainingen samenwerken en af en toe elkaar ook opdrachten op het gebied van individuele begeleidingstrajecten toespelen, waarbij mevrouw Kraan de contacten met de gemeenten onderhoudt en de activiteiten coördineert.

 

Stagiaires

Mevr. Charlotte Keulemans (pedagoog in opleiding) 

 

 

Missie: Waar staan we voor? 

 Het Cliëntsysteem, d.w.z. het kind, de ouders en de leerkracht c.q. de school wordt serieus genomen. In overleg met alle betrokkenen zorgen we voor begeleiding die past bij het cliëntsysteem en blijven we tegelijkertijd trouw aan onszelf als mens en professional. ieder kan leren, ook de medewerkers van KanjerKraan. 

KanjerKraan is  uit op bewustwording van gedrag en effecten van gedrag op de omgeving ( bij het kind, maar ook bij andere betrokkenen).  Het uiteindelijk doel is  een zo stimulerend en veilig mogelijk pedagogisch klimaat waarin het kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Het kind staat centraal!

 

Visie: Waar gaan we voor? 

KanjerKraan richt zich op wat nodig is door te ZIEN; KanjerKraan is altijd uit op SAMENWERKING 

 

We ZIEN het kind, de ouders en de leerkrachten en zoeken in  onderlinge SAMENWERKING naar aanpassingen in gedrag die werken.  Dit betekent dat we vanuit verschillende perspectieven  naar een situatie kijken en in overleg met de betrokkenen tot oplossingen komen, zonder aan symptoombestrijding te doen. 

Zien met hoofdletters: is "door de buitenkant heen kijken". Het gaat om wie is dit kind, deze leerkracht, deze ouder en wat maakt dat dit kind, deze leerkracht in deze groep, deze ouder dit gedrag laat zien. Het betekent ook dat de begeleiding van KanjerKraan nooit alleen gericht is op één betrokkene uit het systeem, maar op het systeem als geheel. 

 

KanjerKraan vindt het belangrijk dat kinderen zich ontwikkelen tot mensen die zichzelf en de ander vertrouwen en die trots zijn op zichzelf en de ander.

KanjerKraan zoekt in de samenwerking naar aanpassingen die werken. Pas dan is het mogelijk om een duurzame en wezenlijke gedragsverandering te bewerkstelligen en te behouden.

 

Achtergrond

Tijdens studiedagen o.l.v. dhr. drs. F. de Baas (de Baas coaching en begeleiding) is de missie en visie van KanjerKraan regelmatig aan bod geweest en in onderling overleg tot stand gekomen.